Nordean verkko- ja mobiilipankki kangertelevat – vikaa korjataan
Osassa Nordean verkkopankin ja mobiilipankin palveluita on tilapäinen häiriö. Nordea kertoo viestipalvelu X:ssä, että tekniset häiriöt vaikuttavat mobiili- ja verkkopankin toiminnallisuuksiin, tunnistautumiseen kolmansien osapuolten palveluihin, osaan korttimaksuja sekä käteisen nostoon automaateilta.
– Korttimaksaminen toimii osittain ja käteisnostot kaupan kassalta onnistuvat, Nordea kertoo verkkosivuillaan.
Nordea kertoo lisäksi, että myös puhelimessa, chat-palvelussa ja konttoreissa asiakkaita pystytään palvelemaan vain rajoitetusti, sillä tekninen häiriö vaikuttaa järjestelmien toimivuuteen.
Pankin mukaan häiriötilanne johtuu aamuyöllä toteutetusta teknisestä päivityksestä. Korjaustoimenpiteet ovat käynnissä, mutta pankki ei anna arviota vian kestosta.
– Olemme hyvin pahoillamme tilanteesta ja asiakkaillemme aiheutuneesta haitasta. Häiriöstä johtuen tiedon lisääminen digitaalisiin kanaviimme ei tällä hetkellä onnistu, Nordea jatkaa.
Tietoa häiriöstä päivitetään Nordean sosiaalisen median kanaviin ja häiriötiedotesivulle.
Nordean pankkipalveluissa on ollut häiriöitä useasti viime viikkoina. Esimerkiksi sunnuntaina aamulla tilitiedot olivat osalla asiakkaista poissa käytöstä jonkin aikaa. Nordean mukaan ongelma aiheutui siitä, että sen järjestelmissä tehtiin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä teknisiä muutostöitä palvelunestohyökkäysten vuoksi.
uusimmat
Tarinat
Tarinat
Luetuimmat
LÄHETÄ KUVA TAI VIDEO
Näitkö jotain mielenkiintoista? Lähetä kuva! Voit lähettää Karjalaiselle uutiskuvien ja - videoiden lisäksi ajankohtaisia kuvia, jotka ovat hienoja, mielenkiintoisia, hauskoja tai kertovat erikoisista asioista.
Whatsappilla:
Numeroon 050 3500 245
Toimitus, uutisvihjeet:
010 230 8110
toimitus@karjalainen.fi